top_line_graphic
graphic

Tatra 87 / Historické články & Zajímavosti / Spojka - brzdy - řízení

Martin Prokop (05.10.2007)


Spojka byla suchá jednolamelová, převodovka se čtyřmi rychlostními stupni vpřed měla synchronizaci na trojku a čtyřku.

Kapalinové brzdy působily na všechna čtyři kola, ruční parkovací na bubny zadních kol. Řízení umístěné vlevo se ovládalo ozubenou tyčí s dělenou spojovací tyčí. U přední nápravy uložené v kuželových ložiskách, s nezávisle odpérovanými předními koly se nacházely kapalinové tlumiče výkyvů.

Zadní náprava měla kuželová kola se spirálovým ozubením, cantilevrová péra a kapalinové tlumiče výkyvů.

Výbava vozu doplňovalo pět hvězdicových kol rozměru 6,50 - 16", vytápění teplým vzduchem, úplná lůžková úprava a posuvná kovová střecha.

Splynutím blatníků a stupaček a karosérií se zvětšil vnitřní prostor a motor vzadu umožnil posunout sedadla dopředu. To přispělo k pohodlnému sezení pěti dosplých osob. Na předních dveřích se nalézaly velké brašny s uzávěrem, byl snadno přístupný po odklopení zadního opěradla. Okna se vyráběla z netříštivého skla. Podlahu kryly velurvé koberce.

Tento vůz vzbudil zaslouženou pozornost i po druhé světové válce díky cestám kolem světa.

Ukázal se jako nenáročný trvanlivý automobil, který dobře snášel i ty nejhorší cesty. Typ Tatra 87 se vyráběl ještě po druhé světové válce až do roku 1950.
V roce 1948 se přední část karoserie zmodernizovala tak, že do většího vyklenutí byly zapuštěny světlomety až po úroveň krycího skla.

V této úpravě se vůz dodával až do roku 1950 pro ústřední úřady vlády. Pak jej nahradil vůz Tatra 603.